The prodigy.

The-Prodigy

Prodigy σημαίνει  σπάνιο  φαινόμενο. Νομίζω ότι ανήκουν στα groupsπου δικαιολογούν απόλυτα το όνομα τους.! Είκοσι χρόνια μπάντα! Θα μπορούσα να γράψω για τη βιογραφία τους και τις επιτυχίες τους ολόκληρες σελίδες. Το 2012 το αποτέλεσμα της παγκόσμιας ψηφοφορίας του Mixmag, τους ανέδειξε ως τη μεγαλύτερη dance act Band όλων των εποχών! Θα προσπαθήσω να αιτιολογήσω αυτό το αποτέλεσμα που κατά την προσωπική μου άποψη, είναι απόλυτα δίκαιο και φυσιολογικό.

Ανάμεσα στα πολλά βραβεία που έχουν κερδίσει (3 MTVVideoMusicAwards , twoKerrangAwards , 5 MTVEuropeMusicAwards, ) ήταν και 2 Brit Awards—ως η καλύτερη British Dance Act που όπως φάνηκε ήταν και ο προπομπός για την μεγαλύτερη διάκριση από το Mixmag.

Αν κάτι είναι εξίσου μεγάλο με τη μουσική τους, αυτό είναι το targetgroupτους , το οποίο περιέχει ηλικίες σε παγκόσμιο επίπεδο από 15 ως και 65 ετών! Στο ξεκίνημά τους κατάφεραν και  ένωσαν τη μισή δεκαετία ‘70  και ‘80 με αυτήν της δεκαετίας ‘90. Οι ηλεκτρικές κιθάρες οι οποίες παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα περισσότερα τραγούδια τους , το επαναστατικό ύφος τους σε συνδυασμό με το τρελό punkμακιγιάζ του KeithFlint (βάψιμο μαλλιών σε έντονα χρώματα καθώς και του προσώπου του) , αλλά και του Maxim Reality ο οποίος εμφανιζόταν με φακούς επαφής αιλουροειδών και kilts(σκωτσέζικες φούστες), επανέφεραν μνήμες σε όλους τους ροκάδες, που ήταν συνυφασμένες με τους Ροκ στάρς  που ξεκίνησαν αυτή τη μόδα στα προηγούμενα χρόνια όπως οι Kiss , oDavidBowie , oAliceCooperκαι ασφαλώς ο πρωτεργάτης αυτών των εμφανίσεων ο Arthur Brown.

Κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα καριέρα τους, έχουν αλλάξει τον ήχο τους τόσες φορές όσες κανένα άλλο group. Rave ,Techno , Industrial , electronicrock , hardcore , breakbeat , electronicpunk. Το εκπληκτικό με τους Prodigy, είναι ότι σε όλη την πορεία τους, κερδίζουν νέους θαυμαστές σε ότι ήχο κι αν ακολουθούν ή καλύτερα σε όποιους ηχητικούς πειραματισμούς κι αν επιδίδονται, χωρίς όμως να χάνουν το κοινό που έχουν κερδίσει με τις προηγούμενες δουλειές τους.  Ίσως είναι το μοναδικό groupπου έχει επιδοθεί σε τόσους πειραματισμούς . Την επιτυχία τους αυτή την επισφραγίζει και ο σεβασμός και η αποδοχή όλων των καλλιτεχνών , όλων των groupsαπό όποιο μουσικό χώρο κι αν προέρχονται και φυσικά όλων των djsπου παίζουν μέχρι και σήμερα ακόμη και τις πιο αρχικές παραγωγές τους.

Παρόλους τους ηχητικούς πειραματισμούς τους, το ύφος τους παρέμεινε  ‘DeepUnderground’ και ‘Dirty’. Μία απλή επίσκεψη στο siteτους , σε μεταφέρει σε αυτό το κλίμα. Τα videoclipsτους είναι πάντα ανατρεπτικά. Το ‘Firestarter’ γυρίστηκε μέσα σε έναν  υπόνομο , το ασπρόμαυρο ‘Nogood’ σε εγκαταλειμμένο – ερειπωμένο κτίριο , το πρόσφατο ΄takemetothehospital’ μέσα σε ένα ακατάλληλο για χρήση ασθενοφόρο , το ‘Voodoopeople’ σε δάσος όπου τα μέλη εμφανίζονται να επιδίδονται  σε τελετές βουντού , στο ‘Breathe’ ένας αλιγάτορας , ένας αρουραίος μαζί με κατσαρίδες και άλλα ζωύφια τριγυρίζουν στα δύο δωμάτια, στο ‘Baby’sgotatemper’ το κοινό τους είναι αγελάδες τις οποίες αρμέγουν γυμνές κοπέλες. Τέλος, όλοι θυμόμαστε  – το πιο ‘Dirty’ Clipτους ίσως -‘Smackmy bitch up’ , το οποίο περιέχει ακατάλληλες σκηνές ερωτικού περιεχομένου και χρήσης ναρκωτικών, που φυσικά οδήγησαν στην απόφαση να απαγορευτεί το clipσε πολλές χώρες.

Για τα είκοσι χρόνια καριέρας, η Μπάντα έχει λίγους δίσκους. Μόλις 6! Ίσως αυτό να είναι και ένα από τα μυστικά τους. Η τεράστια μουσική και κυρίως εμπορική επιτυχία τους (πάνω από 27 εκατομμύρια δίσκους παγκοσμίως)  , τους βοήθησε (και βοηθά) να είναι τα ‘αφεντικά’ όσον αφορά τις σχέσεις τους με τις δισκογραφικές εταιρείες. Έτσι, δεν υπήρχε πίεση από αυτές για ‘γρήγορες’ και πιθανόν όχι προσεγμένες παραγωγές. Για την ιστορία θα αναφέρω πως όταν η Madonna, σαν ιδιοκτήτρια της XLRecordingsκαι εργοδότριά τους , τους ζήτησε να της κάνουν remix, ο Howlett αρνήθηκε  λέγοντας  ‘Δεν ασχολούμαστε’ . . .

Είναι ευρέως γνωστό πως ο μουσικός ‘εγκέφαλος’ της μπάντας είναι ο LiamHowlett. Ο τρόπος που δούλευε στο στούντιο (Samples) , έδωσε νέες κατευθύνσεις σε όλους τους παραγωγούς της ηλεκτρονικής   –και μη-  μουσικής σκηνής. Κυρίως η ηλεκτρονική σκηνή χρωστάει ένα μεγάλο κομμάτι της εξέλιξής της στον Liam. Μουσικά δεν τους έχει μιμηθεί κανείς και όσοι προσπάθησαν δεν τα κατάφεραν , αλλά και οι παραγωγοί δύσκολα αγγίζουν τα tracksτους για remix. Δεν είναι τυχαίο ότι κάποιο αξιόλογο remixδεν έχει γίνει ακόμα. Αντίθετα το groupεπιδίδεται σε remixes. Σύμφωνα με τον Liamτο καλύτερο remixτους είναι στο τραγούδι του Method Man – Release Yourself. Εντύπωση κάνει το γεγονός πως τόλμησαν  να αγγίξουν τη μουσική σύνθεση ενός από τα μεγαλύτερα κλασικά ονόματα, του Wolfgang Amadeus Mozart ! Εάν επιθυμεί κάποιος να καταλάβει από πού επηρεάστηκε ο Liamγια να δημιουργήσει τα tracks τους, αρκεί να ακούσει το album ‘Liamprodigy – Backtomine’. Δίκαια τον χαρακτηρίζουν ως ένα από τα μεγαλύτερα μουσικά μυαλά του αιώνα.

Η τελευταία τους δουλειά, το ‘World’sonfire’ το οποίο είναι live , συνοδεύεται από το πρώτο livedvdτου group. Σε αυτή τη δουλειά οι prodigy, ενώνουν και πάλι τη σημερινή εποχή με την παλιά raveκουλτούρα , χρησιμοποιώντας lazers (σήμα κατατεθέν  της raveεποχής) και φυσικά το μουσικό τους ταξίδι περιλαμβάνει επιτυχίες από όλη τη διαδρομή τους. Η ενέργειά τους επί σκηνής, ήταν πάντα ένας βασικός παράγοντας που το κοινό  τους λατρεύει και όπως παραδέχονται όλοι, ακόμα τους συνοδεύει η ίδια ένταση και αγάπη για τα live.

Θα τους τοποθετούσα σίγουρα στο top 5 των λόγων, που με κάνουν να νιώθω τυχερός που ζω σε αυτά τα χρόνια και θα συμβούλευα όποιους δεν τους έχουν παρακολουθήσει ζωντανά,  να το επιχειρήσουν , ακόμα κι αν δεν ακούνε τέτοιο είδος μουσικής. Υπάρχει ενδεχόμενο να γίνουν φανατικοί θαυμαστές τους . . .



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s